Să vedem mai întâi cine va lipsi de la Salonul Auto
Frankfurt 2009. De fapt, cui i se va simţi lipsa.
Primii care au anunţat că nu vor face figuraţie la salonul
german, pe fondul crizei economice, au fost japonezii de la
Honda. În plin plan de restructurare economică,
producătorul japonez a anunţat că preferă să economisească nişte
milioane de euro – pentru că atât i-ar fi costat prezenţa la
Frankfurt 2009. Oricum, nu ar fi rupt gura târgului cu nici o
premieră majoră, care să impresioneze publicul european.
După Honda, au urmat alţi japonezi: Nissan. Marca
japoneză trece printr-o perioadă foarte grea, având
pierderi pe care grupul Renault le resimte din plin. Aşa încât s-a
ajuns la decizia „salonul şi zona geografică” – iar în 2009 Nissan
a fost deja prezent la Geneva 2009. Aşa încât
pentru Franfurt 2009 japonezii au spus „pas”, preferând să îşi
concentreze eforturile de marketing pentru lansările din 2010.
Nici Mitsubishi nu va fi prezent la Frankfurt
2009. Este al treilea producător japonez care a resimţit
foarte puternic criza economică, o criză care, în Japonia, a dus la
pierderi foarte mari în industria auto, datorită deprecierii
yenului pe piaţa monetară internaţională. Dar mai contează şi
faptul că, la Frankfurt 2009, standul Mitsubishi ar fi strălucit
mult mai puţin decât la Geneva 2009, din lipsa unor noutăţi
majore.
Poate că lipsa Chevrolet nu pare o surpriză,
mai ales pe fondul lipsei noutăţilor din gamă – cele mai importante
modele, Chevrolet Cruze
şi Spark, au avut deja parte de premierele mondiale şi europene.
Totuşi, compania coreeană are o gamă de maşini gândită în mod
special pentru piaţa europeană, aşa încât lipsa de la Frankfurt
2009 poate însemna un minus cam mare la imagine – mai ales că
principalele mărci concurente în segmentul low-cost, Skoda
şi Dacia, nu vor lipsi de la salonul german.
Nici Cadillac nu va fi prezent la Frankfurt
2009, însă aici este vorba de alt motiv: încercarea de a
cuceri Bătrânul Continent a fost strangulată, practic, de criza
economică şi falimentul General Motors. Aşa că americanii au
renunţat, deocamdată, să mai „facă purici” oficial în Europa.
Şi cam atât cu criza la Frankfurt 2009.
Pentru că, în rest,
ne aşteaptă
o pleiadă de premiere mondiale